צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה

בהשתתפות רבנים ובכירי העירייה נחנך מחדש בית הכנסת

הבוקר (שלישי) נחנך מחדש בית הכנסת, "שערי צדק הגליל" הממוקם בסמוך לבניין העירייה ברחוב חסן שוכרי. בית הכנסת נחנך בתום הליך שיקום ארוך, אותו הובילה העירייה, זאת לאחר שבעבר היה בית הכנסת שהוקם על-ידי הרב הראשי הראשון של חיפה, הרב דוד מרכוס ז"ל.

בטקס מרגש, שנערך הבוקר, נחנך מבנהו המחודש של בית הכנסת, “שערי צדק הגליל”, שברחוב חסן שוכרי. בית הכנסת הוקם על-ידי הרב ברוך מרכוס ז”ל – רבה הראשי הראשון של חיפה. לאחר פטירתו של הרב ובמרוצת השנים, נזנח המקום ומצבו הפיזי הלך והדרדר במהירות. קירותיו התקלפו וכוסו בכתמי טחב ורטיבות, הכיסאות והשולחנות שבו נהרסו, ביוב חדר אל חלל המבנה והציף אותו וריח צחנה הורגש ברחבי המקום כולו. דבר קיומו של בית הכנסת, שהיה בעבר שוקק חיים, הפך להיות ידוע בקרב מעטים בלבד.

לאחרונה, פנו כמה ממתפלליו להנהלת עיריית חיפה, בבקשה לשקמו, וזו החליטה להיעתר לבקשתם, ולהחזיר עטרה ליושנה. במסגרת הליך השיקום, שארך מספר חודשים, הוסדרה נגישות המבנה, בוצעו בו תיקוני טיח וצבע, תוקנו נזילות וחדירות מים, הוחלף הריהוט שבו, הותקנו מזגנים חדשים ושלט חדש, הנושא את שם המקום, הוצב בחזית המבנה.

בביצוע המהלך לקחו חלק מינהלים ואגפי עירייה רבים, דוגמת מינהל החינוך, מינהל התפעול ואגף הנכסים, אשר פרשו את חסותם לקידומו, כמו גם מנהלת לשכת מנכ”ל העירייה, גלית דור, אשר היוותה את הרוח החיה מאחורי המהלך ודחפה להתממשותו בפועל.

בטקס חנוכת המקום, בו השתתפו רבים ממתפללי בית הכנסת, בהם גם עובדי עירייה רבים, לצידם של נבחרי הציבור החרדים בהם: סגן ראש העיר מיכי אלפר, חבר מועצת העיר אריה בליטנטל, וחבר המועצה אורי אוזן. נשאו דברים ד”ר שלמה עמיקם – נכדו של הרב ברוך מרכוס ז”ל, הרה”ג שי פרי שליט”א והרב דוד אבוחצירא, שאף קבעו את המזוזה במקום, ניר מריאש – מנכ”ל עיריית חיפה ונציג המתפללים.

ניר מריאש, מנכ”ל עיריית חיפה, הודה בטקס לכלל עובדי העירייה שעסקו במלאכת שיקום בית הכנסת ואמר: “בית הכנסת, אותו אנו חונכים היום מחדש, שירת במשך שנים ארוכות את תושבי השכונה כולה. הודות להירתמותם ולנחישותם של עובדי העירייה, ישוב בית הכנסת לשרת את תושבי האיזור, כמו גם את עובדי העירייה, הנוהגים להתפלל בו מידי יום ואין לי ספק, כי קהילת המתפללים בו תלך ותגדל”.

סגן ראש העיר מיכי אלפר אמר במהלך דבריו כי “לחנוך בית הכנסת זוהי זכות גדולה. זכות לעוסקים במלאכה, וזכות לכל עובדי העירייה שהיו שותפים למלאכת הקודש. אדם המגיע לעבודתו מביא עימו את הערכים שלו ואת הגישה הנכונה להתעסקות במצוות שבן אדם לחבירו. אתם, שפועלים כל היום במשך כל השנה על מנת לתת ולסייע לתושבי העיר -אין סמלי יותר מאשר לחנוך את בית הכנסת דוקא בימים אלו של עשרת ימי תשובה בהם אנו מוסיפים ומרבים במעשים טובים. אלו ימים של המלכת השם על העולם ובעיקר על עצמנו, ואין מתאים יותר מלהוסיף כבוד לבית הכנסת בו אנו עומדים לפניו. שתהיה שנה טובה ושבית הכנסת יהווה מגדלור רוחני לכל האזור”.

צילומים: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה

 

מרחבי האתר
מחוץ לחיפה

ברקע המצב: סיור היערכות במירון לקראת ל”ג בעומר

בצל המצב הביטחוני המתוח, נערך היום (שלישי), סיור היערכות בהר מירון לקראת אירועי ל”ג בעומר הצפויים בלג בעומר. הסיור התקיים בראשות מפכ”ל המשטרה, ממ”ז צפון, פרוייקטור ההילולא ובכירים נוספים.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן