יהב בנאומו הערב. צילום: 970

צפו: יהב בנאומו: אני מניח את המשקעים הפוליטיים מאחור

ראש העיר יהב בנאום בכנס הוקרה לפעילים: ,תמה מערכת הבחירות. אני מניח את המשקעים הפוליטיים מאחור". הוא גם הבטיח לעמוד בהתחייבות בנוגע לחזירים. תוך 90 יום הם יהיו בוואדיות.

ראש העיר הנבחר יונה יהב, ערך הערב אירוע הוקרה לפעילים שהביאו אותו אל הניצחון. מאות פעילים הגיעו אל אולמי ימה שבסמוך לחוף מרידיאן, שם נשא יהב נאום תודה לכל הפעילים ולמשפחתו.

בדבריו התייחס גם אל הפעילות הצפוייה לפניו, וזו שהחל כבר בימים אלו. יהב שב ואמר כי העיר תיהיה עיר פולרליסטית שכל אחד ואחת יכולים להרגיש בה בבית.

בהמשך נאומו אמר כי “תמה מערכת הבחירות. אני מניח את המשקעים הפוליטיים מאחור, מעתה כולנו חיפה אחת. כשמערכת הבחירות מסתיימת, יש בידי ראש העיר שתי אפשרויות: לנהוג בקשיחות או פייסנות. אני נוקט בגישה הפייסנית. אני נוהג בכבוד בכל הנבחרים החדשים”. יהב המשיך ואמר: “בכוונתי לערוך חפיפה עם ראש העיר היוצאת, עינת קליש רותם, ואני מודה לה על שהובילה את העיר בחמש השנים האחרונות. אני מתכוון להיות ראש העיר של כולם. של דתיים וחילוניים, של יהודים וערבים. זו דרכי, זו אמונתי וזו דרכה ואופיה של חיפה”.

ראש העיר אמר עוד כי מטבע הדברים ישנם ציפיות גבוהות של תושבי העיר מחזרתי לתפקד ראש העיר, אני מודע לכך, אבל חייבים להודות שמדובר בדרך ארוכה ואין ‘הוקוס פוקוס’ או קסמים. אני מבקש מהתושבים טיפה של סבלנות, אנחנו נעשה הכל, זה יקח טיפה זמן. צריך גם לזכור שאנחנו במצב לא רגיל, וכי לא בטוח שיש קופה שממנה ניתן לשאוב כספים. זה לא רגיל המצב”.

יהב התייחס גם לקשר עם משרדי הממשלה ולדבריו “מה שקורה עכשיו לא קרה לי מעולם, למרות שבממשלה אני לא מכיר אך שר. אני מקבל שיחות משרים, מזמינים אותי לפגישות עבודה וכבר למחרת הבחירות זה קרה. כל ראשי הפקידות מגיעה אליי לפתור בעיות, זה פשוט דבר שמעולם לא חוויתי. זה אומר שזה ניתן ואנחנו נעשה את זה”.

ראש עיר יהב המשיך ואמר כי “חיפה נמצאת באחת הנקודות הזמן הקריטיות ביותר שידענו. אני נכנס לתפקידי כדי לשרת להנהיג, להוביל אותה באהבה ובנחישות ועם הרבה ניסיון. אני מתכוון לעמוד בכל ההתחייבויות שלי לבוחר בכל תחומי החיים, החל מהכנת העיר להתמודדות עם כל תרחיש ביטחוני. זה לא פשוט אבל עשיתי זאת בעבר ונוכל את זה גם לעתיד אם ח”ו זה יהיה”.

אנחנו נעשה זאת עד צמיחה והתחדשות שיחזירו את חיפה להיות במקומה הטבעי כבירת המטרופלין של הצפון. זאת הכוונה שלי. בימים האחרונים נפגשתי עם ראשי הצבא ומערכת הביטחון אשר יהיו שותפים מלאים ליישום תוכניותי להגנת העיר. כפי שהבטחתי, הקמתי גם צוות מיוחד שמטרתו העלמת תופעת החזירים תוך 90 יום. התחייבתי וכך אעשה. אפעל בשיתוף פעולה עם גורמי הטבע והסביבה. ביתם של החזירים ישוב להיות בוואדיות ואילו תושבי חיפה יוכלו לנוע שוב בדרכים בביטחון מלא”.

לסיום אמר כי חיפה היא השער לצפון, אין שום שער אחר לצפון מלבד השער של חיפה. הזניחו אותנו הרבה מאוד שנים את זה צריך לתקן ומהר, אנחנו נעשה זאת ואנחנו יודעים לעשות. כבר היום דופקים בדלת אנשים עם הרבה תרומות גדולות מאוד, אנחנו נעמיק את זה ונמסד את זה ונעשה זאת בצורה מקצועית”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן