הדמיה חזית הים. קרדיט: שנער-מן, יעד אדריכלים

על קו המים של הנמל יוקמו מאות דירות ושטחי מסחר

500 יח"ד ומסחר: רשות מקרקעי ישראל הכריזה על "יורו-ישראל בע"מ" כזוכה במכרז למתחם למגורים בבנייה רוויה ומסחר באזור המערבי של נמל חיפה.

רשות מקרקעי ישראל הכריזה על “יורו-ישראל בע”מ” כזוכה במכרז למתחם למגורים בבנייה רוויה ומסחר באזור המערבי של נמל חיפה. במכרז שווקה בהצלחה קרקע במתחם המיועד לבנייה רוויה למגורים + מסחר מעל חניון ציבורי בחיפה. למכרז הוגשו 4 הצעות.

המגרש ששווק במכרז זה מיועד למגורים ומסחר כחלק מתוכנית ‘פיתוח חזית ים עירונית בחיפה’ המתפרשת על כ-1,764 דונם ושוכנת באזור נמל חיפה המערבי והמתקנים הביטחוניים, בין דרך חיל הים ומסוף הדלק, החוף השקט ורצועת החוף מצפון לבה”ד חיל הים בבת גלים.

בשכונה מתחמי מגורים, לצד שטחים פתוחים עם מרחב הולכי רגל, כולל טיילת חוף רחבה ורציפה, כיכרות, מבנים בעלי אופי “נמלי” רב תכליתיים למסחר, בילוי, תעסוקה ותיירות. בניה נמוכה המשאירה קוי מבט רחבים לכיוון הנמל והים. חיבוריות בין העיר לחזית הים בדגש על מדרכות להולכי רגל, דרכי גישה וחניה מרוכזים במרחקי הליכה קצרים למוקדי הפעילות, תחבורה ציבורית נגישה ופיתוח הדרגתי – בשלביות של חזית הים, בד בבד עם פינוי הדרגתי של הפעילויות הנמליות שונות. חיבור עיר וים יקשר את העיר חיפה לחזית הים תוך החייאת שטח הנמל שהתיישן ורוב פעילותו הועתקה לרציפים אחרים וזאת במטרה ליצר מרחב חברתי תוסס לבילוי ונופש, המושך את כלל שדרות האוכלוסיה ויוצר התחדשות של כל המרחב.

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: “אני מברך על הצלחת המכרז למתחם בו ייבנו כ-500 יח”ד לצד שיטחי מסחר בחזית הים בחיפה. רמ”י תמשיך לקדם מכרזי מגורים ומסחר המעניקים פתרונות דיור מגווניים בחיפה בכלל ובחזית הים בפרט, אשר מושכים אוכלוסיה חדשה לחזית הים, ממנפים את הקהילה והעסקים המקומיים ומסייעים לייצר, בחלקי הנמל שהועתקו, סביבה עירונית שוקקת ומתחדשת”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן