מערת אליהו תהפוך לאתר מפואר ומונגש

הפרוייקט ההנדסי המורכב שיכלול שיפוץ ושיקום מלא של כל המתחם כולו על כל חלקיו יוצא לדרך בהשקעה של 15 מיליון.

לצורך סקירת העבודות במתחם ומעבר לשלבי ביצוע נוספים סיירו במקום בסוף השבוע רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, מ”מ ראש העיר חיפה מיכאל אלפר המלווה כבר מס’ שנים, עוד משלב התכנון המוקדם את הפרוייקט. מנכ”ל עיריית חיפה אוהד שגב, הרב יוסף שווינגר מנכ”ל המקומות הקדושים, מאיר ברנשטיין, וכן הרב ישראל דרעי מנהל המקומות הקדושים באזור הצפון.
מצבו הפיזי והתשתיתי של האתר הקדוש ירוד מאד ומוזנח מזה שנים, וריבוי המפלסים במתחם יצר קושי של ממש לבעלי מוגבלויות. עד כה בוצעו במתחם עבודות הכנה לקראת המהלך המשמעותי של השיפוץ כאשר כעת המתחם כולו הולך לקראת שיקום כולל והפיכתו למתחם מפואר הכולל ומונגש העומד בסטנדרטיים הבינלאומיים הנחשבים ביותר. את השינוי בגישת העירייה וההשתתפות של עיריית חיפה הוביל מ”מ ראה”ע מיכאל אלפר בתמיכה ובגיבוי של ראש העיר הגב’ עינת קליש. כאשר המקומות הקדושים ממנים סך של 12 מיליון שח ועיריית חיפה משתתפת ב-3 מיליון שח נוספים. עם סיום העבודות יעמיד מרכז המקומות הקדושים סך של מיליון שח בשנה לאחזקת ותפעול המקום.

המקום יכלול מרכז מבקרים ומידע, אולם לאירועים. עיצוב מחדש של הריהוט ומחיצת המערה מעשי ידי אומן והתאמה של כל המתחם לסטנדרטים מתקדמים והגבוהים ביותר. העבודות כוללים הנגשה כוללת ביצירת שיפועים תקניים ומעלית. כמו כן יבוצע טיפול שימור ושיקום חזיתות המבנים המקוריות וכן פעולות הנדסיות נחוצות להבטחת יציבות סביבת המערה.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן