בנין העירייה הואר בצהוב לרגל יום השואה הבינלאומי

לרגל יום השואה הבינלאומי, המצויין היום (ד') ברחבי העולם, הואר הערב בניין היכל עיריית חיפה בצהוב, כסמל לטלאי הצהוב, אותו חוייבו היהודים, בתקופת השואה, לשאת על בגדיהם.

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, עליו החליטה העצרת הכללית של האו”ם בשנת 2005, מצויין מידי שנה ב – 27 בינואר, היום בו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ מידי הנאצים. החלטת העצרת, שהתקבלה פה אחד, קוראת לכל המדינות לפתח תכניות לימוד בתחום זיכרון השואה ובתוך כך, דוחה כל ניסיון להכחשת השואה, מגנה שנאת זרים ומעודדת את שימור אתרי מחנות הריכוז וההשמדה.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: “יום השואה הבינלאומי מציין את יום שחרור אסירי מחנה ההשמדה אושוויץ. חברי עצרת האו”ם קבעו את התאריך, בו שוחרר מחנה ההשמדה, כיום זיכרון בינלאומי, בו מצווה העולם לדאוג להנצחת זכר השואה. מדובר באחת ההחלטות החשובות ביותר של מועצת האומות המאוחדות, אם לא החשובה שבהן, שכן הסכנה הגדולה ביותר המרחפת מעל האנושות היא סכנת השיכחה – שיכחת העובדה, כי את האסון הגדול ביותר בתולדות האנושות, המיטה האנושות על עצמה! אנחנו כאן, בישראל, מציינים מדי שנה, במועד שונה, את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. עבורנו, השואה היא לא רק האסון הגדול ביותר בתולדות האנושות, אלא עוד-קודם לכן, האסון הגדול ביותר שחווה העם היהודי. עבורנו היהודים, מדובר ביום זיכרון ממלכתי, אבל גם ביום זיכרון אישי, בו אנו נזכרים בבני עמנו שנרצחו מסיבה אחת בלבד – משום שהיו יהודים!”

 

קרדיט צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

מרחבי האתר
דילוג לתוכן