נפתרה התעלומה מה זו האונייה ומה היא שופכת

תושבי חיפה יכולים לראות מאז שעות הבוקר היום (שלישי) אונייה השופכת חול בסמוך לחוף. פתרנו לכם את התעלומה.

מאז שעות הבוקר יכולים לראות תושבי החיפה המשקיפים אל המפרץ, אונייה גדולת מימדים השופכת חול בקרבת החוף ובסמוך לנמל הסיני שנבנה.

לפני מספר שנים הדבר נעשה בכדי לייבש את הים ולאפשר מעליו את בניית הנמל הסיני. האם גם הפעם מתכננים לייבש את הים לטובת בנייה מעליו?

מבירור שעשה אתר 970 מתברר כי לא מדובר בבנייה, אלא בהזרמת חול. גורם בכיר בעיריית חיפה אמר לאתר 970 כי זהו מהלך של השבת חול שנסחף ואבד, בגלל הקמת נמל המפרץ.

בירור נוסף שעשינו מול המשרד להגנת הסביבה העלה כי אכן מדובר בהזנת חול לחופי הקריות, ומי שעושים זאת אלו חברת נמלי ישראל שמזרימים 200 אלף מ”ק של חול ים.

מתברר כי זה לא מהלך של כמה שעות, אלא משהו שייקח ימים ארוכים, ויימשך כחודש, כאשר במהלך החודש הזה יוטלו 140 אלף מ”ק חול, ועוד 60 אלף מ”ק מול החוף של קריית חיים.

כאמור, מדובר בפעולה מתקנת בעקבות תהליך סחף חולמשמעותי בחופי הקריות, הנובע משילוב של סערות החורף בים והשפעת התשתיות הימיות במפרץ חיפה ובעיקר מנמל המפרץ.

הזנת חול בחופי הים היא פעולה מקובלת ונפוצה בעולם, של הוספת חול לקטעי חוף באמצעים טכנולוגיים שונים. הזנת חול משמשת לשיקום חופים חוליים שנסחפו והוצרו, להרחבת חופים חוליים לצורכי פיתוח ולשימוש ציבורי ותיירותי, לשחזור או יצירת רצועות חוף חוליות לרגלי מצוקים כשיטה להגנת בסיסם.

מקור החול הוא בחפירה ימית ולכן הוא רטוב ומכיל מינרלים שונים וכן לעיתים גם חומר אורגני, הבא לידי ביטוי בגוון כהה יותר מאשר זה המאפיין חול ים יבש. להבדלי צבע אלו אין משמעות סביבתית או בריאותית.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן