אנשי מקצוע: ניתן להקים בחיפה שדה תעופה בינ”ל

בפגישה שהתקיימה היום (רביעי) במנהל התכנון, בהשתתפות ראשי רשויות רבים ואנשי מקצוע, הוצגו נתונים חדשים המראים התכנות להרחבת שדה התעופה בחיפה כשדה תעופה בינלאומי אזורי.

בפגישה שהתקיימה היום (רביעי) במנהל התכנון, בהשתתפות ראשי רשויות רבים ואנשי מקצוע, הוצגו נתונים חדשים המראים התכנות להרחבת שדה התעופה בחיפה כשדה תעופה בינלאומי אזורי.

עינת קליש, ראש עיריית חיפה: “מזה שנים אני פועלת לקידום שדה תעופה בינלאומי אזורי בחיפה שיקדם את הכלכלה והתיירות של מטרופולין חיפה והצפון. הוכחנו בישיבה היום שיש לשדה הזה היתכנות הנדסית ותכנונית ואני שמחה שכל הגורמים הפוליטיים בארץ מבינים את חשיבות קידום שדה התעופה בחיפה״.

בפגישה, אותה יזם מנהל התכנון, השתתפו נציגי משרדי ממשלה, אנשי מקצוע וראשי רשויות רבים ביניהם: עיריית חיפה, המועצה האזורית עמק יזרעאל, המועצה האזורית מגידו והמועצות המקומיות טבעון ורמת ישי. לפגישה הגיעו גם נציגי חברת ALG הספרדית, בעלת ניסיון עשיר בניתוח ותכנון שדות תעופה רבים בעולם, שהציגו ניתוחים עדכניים שבוצעו לאחרונה בנושא הרחבת השדה הקיים בחיפה.

זו למעשה הפעם הראשונה בה מתקיים דיון מקצועי כולל, כדי לבחון כיצד ניתן לפתח את שדה התעופה הקיים בחיפה כשדה בינלאומי משמעותי, שישרת את תושבי הצפון ויותר מכך, שישתלב במפת התעופה של ישראל, כך שיספק מענה לצרכי התעופה של כלל המדינה.

ראשי הרשויות הציגו עמדה מאוחדת לנציגי משרדי הממשלה השונים, לפיה, משרדי הממשלה, צריכים להתחבר למציאות בשטח דרך עבודה יד ביד עם הרשויות המקומיות מצד אחד, ולקדם תכנון תשתיות תעופה שייתן מענה לכל תושבי ישראל בדמות שדה תעופה בינלאומי אזורי בחיפה תוך תכנון שדה תעופה מקביל נתב״ג בנבטים, מצד שני.

בפגישה הוצגו עבודות מקצועיות שבחנו התכנות תעופתית וכלכלית לפיתוח שדה התעופה. בסופו של הדיון דרשו ראשי הרשויות ממנהל התכנון להביא את הנושא לדיון יסודי במועצה הארצית לתכנון ובניה.

אריאל וטרמן, מהנדס עיריית חיפה: “אנחנו רואים קשר ברור בין חוסר התכנון בחיפה לבין קידום תמ״א 15 ברמת דוד כשיש העדפה ברורה לקידום נמל ימי בחיפה תוך ייבוש שדה התעופה. ככל שהפוטנציאל של השדה בחיפה יהיה גדול יותר, כך כולם ירוויחו יותר וצריך רק שמנהל התכנון יאפשר את זה”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן