לא נתפס! המשטרה סגרה חקירת הצתת הבניין באהבת ישראל

זה היה יכול להיות אחד האסונות הקשים שידעה חיפה, לאחר ששני מחבלים הציתו על רקע לאומני בניין עם עשרות דיירים ברחוב אהבת ישראל. היום הוברר כי כבר לפני חודשיים המשטרה סגרה את תיק החקירה.

משטרת חיפה הודיעה לתושבי הבניין ב’אהבת ישראל’ שהוצת ע”י מחבלים במהלך ימי הפרעות, כי החליטה על סגירת תיק החקירה.

את ההודעה קיבלו התושבים היום (שני), כארבעה חודשים לאחר ביצוע המעשה, ומהודעת המשטרה הוברר כי ההחלטה לסגור את התיק כבר לפני חודשיים.

כזכור, בתאריך ב’ בסיוון, בשעת לילה מאוחרת, התעוררו תושבי רחוב אהבת ישראל בעקבות צעקות על שריפה שבחניון הבניין. תוך זמן קצר אפף עשן כבד את האזור כולו, ותושבים רבים נפגעו משאיפת עשן ופונו לבתי החולים בעיר.

60 אנשים הוגדרו במצב קל, ואל בית החולים פונו 26 דיירים. מאוחר יותר הוצאו סרטי האבטחה מהחניון, אז הוברר כי מדובר בשני צעירים שהגיעו למקום, הציתו את האש על הרכבים ונמלטו מהמקום.

בשיחה עם י, דייר הבניין שרכבו נשרף כליל, הוא מספר לאתר 970 כי שבועיים לאחר האירוע הוא קיבל טלפון מתחנת המשטרה שבה התבקש להגיע להגיש תלונה. “ישבתי שם שעתיים וחקרו אותי סביב השריפה, והבוקר אני לפתע מקבל את הודעת המשטרה על כך שסגרו את התיק. זה לא נתפס, זה לא יאומן, וזה ברור לי שזה קורה רק בגלל שמדובר ביהודים וחרדים”. “זה לא יאומן איך המשטרה מתייחסת לשריפה, זה לא יאומן באיזו מדינה אנו חיים”.

בעקבות כך פנינו לקבלת תגובת המשטרה, ובה שאלנו מדוע התיק נסגר, והאם למשטרה ידוע וברור מה המניע שבגינו הוחלט לסגור את התיק. כמו כן שאלנו האם עלה חשד שמדובר באירוע על רקע לאומני, ואם כן, האם השב”כ התבקש לחקור או להיות חלק מהחקירה.

ממשטרת ישראל נמסר: עם קבלת הדיווח במשטרת ישראל אודות האירוע נפתחה חקירה שהתנהלה באופן מקצועי ויסודי במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין עם המעורבים.
במסגרת החקירה בוצעו מגוון פעולות חקירה ועל אף המאמצים הרבים ומיצוי כלל הפעולות הנדרשות לא אותרו חשודים במעשה.
ככל שיתקבלו במשטרה פרטים נוספים או יעלה מידע נוסף שיכול להביא להתפתחות בחקירה, הרי שאלו יבדקו כמקובל.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן