גם אתם מריחים ריח רע באחרונה באוויר?

האם גם אתם מריחים ריח רע באוויר של העיר באחרונה? באיגוד ערים חיפה אומרים כי זו יממה שניה שבה ישנם דיווחים על ריחות חריפים מגיעים משכונות רבות בעיר

תושבים בחיפה התלוננו בימים האחרונים על ריח חריף שמורגש באוויר של העיר. תלונות הגיעו למשרד להגנת הסביבה, וכוננים של המחוז ניסו לנטר את הריח אולם בינתיים ללא הצלחה.

התלונות מגיעות גם במהלך היום וגם בלילות, מה שהוביל לביקורים במפעלים השונים במפרץ, כמו גם באוניות העוגנות בחיפה, אולם כאמור עד כה לא הוברר מה מקור הריח.

באיגוד ערים חיפה אמרו כי זו יממה שניה שבה ישנם דיווחים על ריחות חריפים מגיעים משכונות רבות בעיר חיפה, נשר, הקריות וזבולון . “החל מאתמול לפנות בוקר ולאורך שעות הלילה פעלו כונני האיגוד בשטח על מנת לנסות ולאתר את מקורות הריח המדוייקים. למרבה הצער הקושי באיתור נובע מכך שמדובר בפליטות לא מוקדיות . כאשר קיימת אינוורסיה (תופעה מטאורולוגית שבה קיים פיזור איטי יותר של האויר ולכן הנידוף של חומרים לוקח זמן רב יותר) הפיזור של החומרים המזהמים נמוך ומשכך התושבים נחשפים לחומרים המזהמים”.

“גם הבוקר ממשיכים כונני האיגוד לפעול בשטח ובמקביל נעשות בדיקות נוספות לאיתור המקורות המזהמים בכלים שונים.
קיומן של פליטות בלתי מוקדיות אשר מזיקות לבריאות מהוות את הבסיס לעמדת איגוד ערים לדרישה לסגירת התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה בהקדם ואנו פועלים מול משרדי הממשלה לתקצוב התוכנית ליישום המלצות דוח ועדת מנכלים שבחנה את עתיד מפרץ חיפה. אני מבקשים מהציבור להמשיך ולדווח לנו על כל אירוע ריח”
מרחבי האתר
דילוג לתוכן