Bקצרה עם שלמה ארלנגר

שלמה ארלנגר, בן 39, אב לתשעה, מתגורר ברכסים נולד וגר בתל אביב ולאחר מכן בקריית הרצוג בבני ברק. למד בישיבת גיל – באר התורה ובכולל נר ישראל ברכסים. עסק עם נוער נושר בעיר רכסים ובקריית טבעון וחיפה, שימש כמנכ"ל מוסדות 'שבילי אור', וכיום מנהל את בית ספר 'ביחד' של הרב מאיר פרץ בשכונת נווה שאנן.

המקום האהוב עליי בחיפה?

כמובן, רחוב הגליל 99 –  בית הספר “ביחד”.

דמות רוחנית שאני מעריך

מורנו הרב יחיאל במברגר שליט”א, שמלווה את בית הספר, משמש כאב רוחני, עומד לימיננו בכל עת, מתעניין ומעורב בכל הכרעה משמעותית בניהול בית הספר.

משהו שלא יודעים עליי

שהרב כדורי זצ”ל היה הסנדק שלי.

דמות חיפאית שאני מעריך

הרב טוביה קרמז’ רב בית הספר. מי שמכיר אותו, יודע. מי שלא מכיר, אין מילים שיתארו את צדקותו והתמסרותו לכל אדם.

הייתי משנה בחיפה את…

כמי שעובד כ- 15 שנה במוסדות הקירוב בחיפה, ארשה לעצמי לציין את המצוקה של מבני הציבור, במיוחד בנו”ש ובמיוחד בבית הספר ביחד…

לעולם לא הייתי משנה בחיפה את..

האחדות המדהימה בין הקהילות השונות.

מה השאלה שכל הזמן שואלים אותי

כל הורה או איש קירוב שמגיע לסיור בבית הספר ורואה את החינוך הייחודי של ביחד שואל אותי: איך לא שמענו על ‘ביחד’ עד היום? איך ייתכן שבית ספר שכזה, שמשלב מקצועיות ורמה לימודית גבוהה לצד העצמה ויחס אישי לכל תלמיד, לא מוכר לכל חיפאי? …

אם אשב לשיחה עם ראש העיר אגיד לה ש…

שהעירייה תהיה גאה, ותטפח את בית ספרנו. לא ייתכן שאנחנו, כמוסד מפואר שקיים למעלה מ- 18 שנים, חיים במבנה שכור וצר מלהכיל. אני גם אגיד לראש העיר, שבשנת הלימודים הבעל”ט, אנו פותחים שתי כיתות א’, ופשוט אין מקום להכיל את הילדים באופן נורמלי…

איך הגעת ל’ביחד’?

לפני כ-15 שנים זכיתי להיכנס כאיש צוות בישיבת רינת אהרון” של הרב פרץ מאיר שליט”א, משם דרכי נסללה להנהלת המוסדות ולפני כ-3 שנים, לאחר הפסקה קצרה, פנו אלי נדיבים התומכים במוסדות, על מנת שאקח את בית הספר תחת נשיאותו של הרב פרץ מאיר, ובניהול חדש וחדשני. בס”ד בית הספר גדל ב- 3 השנים הללו וכמעט הכפיל את עצמו ורק התחלנו.

תחושת סיפוק מהעבודה?

בהחלט. ב”ביחד” ניתנה לי ההזדמנות ליישם חלום שמלווה אותי מילדות, שמטרתו להעצים כל ילד, לפרגן בלי סוף, לזהות את הביישנים והרגישים ולתת להם במה ומעמד. כל כך קל להרים ילד וכל כך משמח לראות את השינוי שילדים עושים במהירות.

מרגיש קיפוח מצד הרשויות?

לצערי כן. ישנה תחושה קשה שאנחנו וכלל המוסדות החרדיים בעיר כעניים בפתח וללא תמיכת הרשות. כל זה קורה בזמן שמושקעים מיליונים רבים בשיפוץ בתי הספר בעיר. זה כואב, כי לנו לא ניתנה אף לא אגורה שחוקה. זו הזדמנות לשאול למה? מדוע ילד שהוריו בחרו שיתחנך בדרך מסויימת שבעיניהם זו הדרך הנכונה לא מקבל? הוא פחות ילד? הוא פחות בן אדם? למה הוא צריך ללמוד על כיסא פחות נח מהשכן שלו? זו שערורייה שקיימת בכל המדינה, אך בערים רבות כגון תל אביב, עפולה ועוד, בחרו ראשי הערים כן לתמוך בכל ילד גם אם הוא מתחזק ומתקרב ליהדות, והוריו בחרו לו מסגרת תואמת. לצערי עיריית חיפה בחרה להיות מהרשויות שלא תומכות בכלל הילדים, וזה כואב. לצד כל זאת, אי אפשר שלא לציין את פועלו של מיכי אלפר, שבזכותו קיבלנו במשך השנים המון עזרה כגון הצללות בחצר, פעילויות, ציוד ומחשבים ועוד דברים שבזכותם אנחנו מצליחים להתקיים אך זה שהנתינה היא בצורה כזו של שתדלנות, ושהצרכים הם רבים ממה שמקבלים, זו עובדה מטרידה וכואבת.

רגע של גאווה מבית הספר?

זכינו בתחרות הסייבר הארצית לתכנות ומתמטיקה, במקום הראשון בארץ.

בעירייה הגיבו בחיוב?

ההתנהלות הצפויה הייתה, שהעירייה תגיב על כך, תהיה מעורבת ותתן יד לעשייה הברוכה של בית הספר ושלא נצטרך לנהל תחרות שכזו ממחשבים שמורות הביאו מהבית. אנחנו מצפים בהחלט לקבל יותר משאבים מהעירייה.

אסוציאציות

ביחד

מקום שילדים שמחים ללמוד בו. בית לחינוך והעצמה, תוך אינטגרציה מדהימה בין דתיים לשאינם. חינוך לסובלנות, לערכים ולמסורת.

הרב פרץ מאיר

ענק רוח שהקדיש את חייו למען הכלל. כמי שליווה אותו שנים רבות, אני מחזיק קרוב לליבי סיפורים ועדויות של גדולי הדור, שביום שיסופרו, נבין כי איש גדול בקרבנו.

מיכי אלפר

דמות, סמל ודוגמא לאיש ציבור אמיתי, זן נכחד של שליחי ציבור נאמנים ואיכותיים… זכיתי לראות מקרוב חלק מפעילותו. חדור מטרה וכובש הישגים למען הכלל. לא מתפשר על קוצו של יוד בצרכי הרבים והיהדות. מקווה שימשיך עוד שנים רבות כאן בחיפה, בטוח שבזירה הארצית, לוטשים עיניים לכיוונו.

מלכי ציוני

מנהלת הלשכה של מיכי, אישה שקשובה תמיד לצרכים שלנו.

חינוך

עסק עם נשמות… קל להרוס… צריך לגשת לזה בחרדת קודש ולשקול כל צעד ואמירה.

נוער מתמודד

כולנו מתמודדים. ישנם נערים שהנסיבות הכריעו אותם. אבא שלי שליט”א מהחלוצים בדורנו שזיהו את הצורך להקים מסגרת ישיבתית לנערים כאלו ובזכותו הוקמו מאות בתים של תורה ויראת שמים.

פתיחת שנת לימודים

זמן מרגש מאד, התחלה חדשה עם המון חשש ודריכות שהכל ידפוק ויתנהל כשורה.

1 בספטמבר

השנה, מדברים על שביתה. אבל ההורים של ילדי ‘ביחד’ רגועים כי אצלנו לא שובתים.

רכסים

מקום מגוריי ב-18 השנים האחרונות. מקום מדהים, רגוע ושליו. מושלם לגור שם ולעבוד בחיפה.

נשר

זכיתי לפעול הרבה שנים בעיר ולהביא חמישה רבני קהילות המתגוררים בה. לשמחתי הייתי גם מעורב בבחירת רב העיר הרב יצחק לוי שליט”א.

הרב שלמה יזרעאלי

אדם נדיר ומיוחד, חבר אמיתי.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן