צילום: 970

צפו: הקהילה הליטאית חגגה את הניצחון

בעקבות החלטת בית המשפט שאישר את ההקצאה של העירייה לקהילה הליטאית, האברכים חגגו הערב (ראשון) את הניצחון, בהשתתפות ההגר"י במברגר שליט"א וסגן ראש העיר.

הקהילה הליטאית בהדר חגגה הערב (ראשון) את הניצחון בבית המשפט, שאישר כי ההקצאה שנעשתה בעבר על ידי עיריית חיפה, הייתה כדת וכדין.

אל בית הכנסת הגיעו עשרות אברכי הקהילה ששרו ורקדו וערכו סעודת הודיה על הניצחון בבית המשפט. אל המקום הגיע גם רב הקהילה הגר”י במברגר שליט”א, שבירך על הניצחון.

אחריו נשא דברים סגן ראש העיר מיכי אלפר שאמר כי זה יכול היה להיגמר אחרת. בסייעתא דשמיא זה נגמר בתוצאה הזו. היו דיונים בבית המשפט, לא הייתי שם אך אני בטוח ששמי שהיה שם, וראה זה מול זה, אברכים שמגיעים בתום לב עם יראת שמים על הפנים, הרבנים וכל מי שהיה שותף לעניין. ניסו להציג אותנו כרודפים אך אנו הנרדפים על כל עוול ללא סיבה, ניסו לטפול לנו אשמות שווא, מודים לקב”ה שזו התוצאה.

יש כאן הרבה מעבר לסוגיה של מקום של מבנה של הקצאה, אני חושב שיש לזה השפעת רוחב אדירה, לגבי דברים נוספים שצריכים לקרות בע”ה בזמן הקרוב. זה לא היה קל כמו שהרב אמר, ההבלגה של הציבור בוודאי הייתה קשה להרבה מהשותפים של העניין.  בזכות זה זכינו ובע”ה אנחנו כאן להקים פה בית כנסת, בית מדרש לקהילה החרדית.

עוד אמר אלפר כי לא צריך להיות אדריכל עם חזון מיוחד כדי להבין את הפוטנציאל שיש למקום הזה, יש פה פוטנציאל אדיר. בעיניי רוחי רואה מקום שהוא מיוחד שבמיוחדים ואין סיבה שזה אלא יהיה המקום היפה ביותר בעיר. זה דבר מאוד חשוב לקהילה החרדית שבעיר וב”ה שזכינו”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן